Reacties

Was de cursus beelddenken nuttig voor uw kind? Ik ben erg benieuwd naar uw mening.

Joep

Joep is een jongen van 11 jaar. Op zijn 6e  (in groep 3) is hij gediagnostiseerd met ADD. Daar moest hij op schooldagen Ritalin voor slikken. Aanvankelijk leek het beter te gaan, maar hoe ouder hij werd, hoe verdrietiger hij werd. Hij had nergens zin in, liep regelmatig weg van school, en het leek wel of hij depressief was. Een heftige en moeilijke tijd, zowel voor hem als voor ons als ouders. Ook de leerkrachten vonden het moeilijk om met hem om te gaan. In december 2013 kwam ik in gesprek met een moeder die haar zoon bij...

Lees meer

ouders van Lize, groep 8

Lize deed het uitstekend in de eerste schooljaren ook al was ze jong ingestroomd; altijd vooruit op haar  gemiddelde schema. Totdat tafels leren begon, dat was heel moeilijk oefenen met haar. Ook spelling werd lastig. Ze spiegelde met schrijven ook de L en de e in haar naam waardoor wij aan dyslexie dachten. Ook school zag een probleem en in samenspraak met ons werd Lize een dag lang getest. Hieruit kwam geen duidelijk beeld en ook konden de prestaties heel sterk wisselen, bijv. zomaar een A scoren op rekenen Cito toets. Niemand snapte het...

Lees meer

ouders van Roos, groep 6

Dank voor wat je voor onze dochter hebt gedaan! Je hebt de gave dat je echt contact kan maken met een kind en samen opzoek gaat naar de beste manier om les/leerstof te laten beklijven. Dit heeft m’n dochter het gevoel gegeven dat het goed is zoals zij leert en heeft voor veel meer zelfvertrouwen gezorgd! I.t.t. andere jaren was school ieder najaar weer een ellende waar we zelf ook buikpijn van krijgen. Dat was dit najaar voor het eerst niet, ze ging met zelfvertrouwen naar school.

Lees meer

Nina, groep 5

Nina is een meisje van 8 jaar, ze is vrolijk, open, sociaal en leergierig. Zij gaat vanaf groep 1 elke dag huppelend naar school. In groep 1 en 2 doet zij het prima op school. Zij is slim, organisatorisch goed en neemt de leiding in het oplossen van problemen. Ze maakt makkelijk vriendjes en vriendinnetjes. Ze is ook erg sensitief; gevoelig voor spanning en door haar rijke fantasie snel onzeker/ angstig voor onbekende situaties. Nina is heel sportief, ze lijkt motorische goed ontwikkeld. Maar als je beter kijkt zie je dat de linker en de...

Lees meer

Charlotte groep 7

Charlotte is een meisje van 10 jaar. Doordat ze een vroege leerling is dachten wij dat het daardoor kwam dat ze regelmatig wat mindere cijfers haalde op school. De problemen ontstonden pas goed in groep 6. Haar zelfvertrouwen was weg, ging niet graag naar school, was snel boos en huilde vaak. Kinderen zeiden dat ze dom was. De juf van groep 6 had dat in de gaten maar wist niet precies wat het was. Wij als ouders hebben meerdere gesprekken dat jaar gehad en de juf deed erg haar best om te zorgen dat het met Charlotte beter ging.Aan het einde...

Lees meer

WOUTER, 14 jaar, voortgezet onderwijs

WOUTER, 14 jaar, voortgezet onderwijs

Wouter is met Willemien in contact gekomen toen hij in de 2e klas van de Havo zat, en het niet goed met hem ging. Hij haalde alleen maar hele lage cijfers, zat niet goed in zijn vel en zag nergens meer het nut van in. Hij vond dat hij niets kon, hoe hij ook probeerde, onthouden kon hij de informatie niet. Thuis was het ook al heel lang niet gezellig. Wij, als ouders, kregen daar geen ommekeer in. Van boos worden tot niets doen, we wisten het niet meer. Aan het eind van de lagere school is ADD vastgesteld. Met pieken haalde hij ook prima...

Lees meer