Reacties

Was de cursus beelddenken nuttig voor uw kind? Ik ben erg benieuwd naar uw mening.

Joep, groep 7

Joep is een jongen van 11 jaar.

Op zijn 6(in groep 3) is hij gediagnostiseerd met ADD. Daar moest hij op schooldagen Ritalin voor slikken. Aanvankelijk leek het beter te gaan, maar hoe ouder hij werd, hoe verdrietiger hij werd. Hij had nergens zin in, liep regelmatig weg van school, en het leek wel of hij depressief was.

Een heftige en moeilijke tijd, zowel voor hem als voor ons als ouders. Ook de leerkrachten vonden het moeilijk om met hem om te gaan.

In december 2013 kwam ik in gesprek met een moeder die haar zoon bij Willemien bijles liet volgen. Voor mij een reden om (voor mijn gevoel) een laatste kans te pakken om Joep weer lekker in zijn vel te laten zitten.

Ik vulde de vragenlijst in op de website, en scoorde hoog! Een gesprek met Willemien volgde, en de lessen ook. Aanvankelijk iedere week een uur. Wat een openbaring voor Joep! Zijn eerste reactie was: “Eindelijk iemand die me begrijpt!”

We zijn nu 5 maanden verder, en ik heb een ander kind thuis. Hij is vrolijk, op school gaat het vele malen beter, hij heeft zelfvertrouwen!

We zijn met de dosis Ritalin gedaald van 30 mg naar 5 mg, wat voor hem heel fijn is. Hij kan zelfs al af en toe zonder naar school.

Wat een super methode is dit! Na elke les stuurt Willemien een uitgebreid verslag over de les, zodat je als ouders ook weet wat er besproken is. Willemien benadert de lesstof op een compleet andere manier. Ze werkt veel met tekeningen, kleuren, plaatjes en gedachtenballonnen. Zo duidelijk, ook voor niet-beeldenkers!

Het contact met de leerkracht is hierbij ook zeer belangrijk, en dat is in Joep zijn geval zeker zo.

Al met al, deze methode bij Willemien zal ik zeker aanbevelen!!!

Charlotte groep 7

Charlotte groep 7

Charlotte is een meisje van 10 jaar. Doordat ze een vroege leerling is dachten wij dat het daardoor kwam dat ze regelmatig wat mindere cijfers haalde op school. De problemen ontstonden pas goed in groep 6. Haar zelfvertrouwen was weg, ging niet graag naar school, was snel boos en huilde vaak. Kinderen zeiden dat ze dom was.

De juf van groep 6 had dat in de gaten maar wist niet precies wat het was. Wij als ouders hebben meerdere gesprekken dat jaar gehad en de juf deed erg haar best om te zorgen dat het met Charlotte beter ging. Aan het einde van groep 6 stelde de juf voor om Charlotte te laten doubleren. Daar stonden wij als ouders niet achter. Wij hadden niet het idee dat dat de oplossing was, omdat haar cijfers ook niet echt super slecht waren.

Via een vriendin zijn wij aan het adres van Willemien gekomen en hebben gelijk contact gezocht. We hebben een intake gesprek gehad en zagen dat Charlotte daar heel enthousiast over was. Na de zomervakantie zijn we gestart met bijlessen. Elke week drie kwartier. Charlotte gaat er met veel plezier heen en komt met een grote glimlach terug. Ze zegt: eindelijk iemand die mij begrijpt en mij niet dom vindt. Charlotte had heel wat (vooral reken) achterstand in te halen. Dat ging met vallen en opstaan. Willemien bleef zeggen tegen Charlotte dat het goed zou komen en dat ze samen een manier gingen zoeken die bij haar past.

hoe onthoud je beter om hoofdletters te gebruiken? Lotte gebruikte haar creativiteit en kwam tot dit resultaat.

hoe onthoud je beter om hoofdletters te gebruiken? Lotte gebruikte haar creativiteit en kwam tot dit resultaat.

Ze is een beelddenker waardoor ze op school vast loopt omdat de lesstof te theoretisch is en ze daar niks mee kan. Wij zien haar groeien, meer zelfvertrouwen krijgen, minder boos worden, verdrietig zijn en betere cijfers halen op school. Wij sturen de verslagen die we krijgen van Willemien door naar de juf zodat zij weet waar ze met Charlotte mee bezig is.

Wij, ouders, zijn erg blij dat we Willemien hebben ingeschakeld voor onze dochter. Ze gaat met sprongen vooruit. We hebben weer een vrolijk, tevreden, zelfverzekerd meisje in huis met goede prestaties op school.

Remco en Monique Amesz.